MLSNÁ KOČKA se od 23.7.2013 přestěhovala do nové, snad přehlednější kuchyně, na adresu:

www.mlsnakockablog.cz... prostě jen vynecháte tečku :-) Těším se na Vaši návštěvu!

Navštivte Mlsnou kočku také na Facebooku a staňte se jejími fanoušky: ZDE.

Objednejte si kuchařskou zástěrku exkluzivně navrženou pro Mlsnou kočku: ZDE

Cesta na jih - Arles - díl třetí

28. října 2011 v 12:10 | Pavlína |  ***Francie mýma očima
Jednoho dne jsme se časně ráno vydali směrem na jih Francie až k moři, s plánem zůstat tam až do příštího dne. Počasí vypadalo velmi slibně, viditelnost dokonalá. Právě proto se mi podařilo z prvního odpočívadla na dálnici vyfotit pevnost Mornas.

Odtud už to nebylo daleko do Arles, které leží na řece Rhôně stejně jako město Avignon.

Podařilo se nám zaparkovat poblíž nábřeží. Téměř z každého jeho místa byl krásný výhled. Ve vodě kotvily dvě ohromné lodě (botely) plné holandských turistů. Procházka po nábřeží nás vedla kolem romantické hospůdky, která byla ještě bohužel zavřená ...

... směrem do centra. Arles je město s bohatou historií a tak se bylo stále na co dívat. Úzké uličky, vysoké domy, spousta restaurací a turistů. Město, které se svým vzhledem, náladou i skladbou obyvatel zřetelně liší od severněji položených francouzských měst ...

Zamířili jsme přímo do centra na Náměstí Republiky s katedrálou svatého Trofima, radnicí a dalšími velmi zajímavými památkami ...

Ulicí, která vedla z náměstí, jsme za chvíli došli do parku, kde stojí kámen s bustou nizozemského malíře Vincenta van Gogha. Ten ve městě pobýval od roku 1888 a kromě jeho asi nejznámější série se slunečnicemi zde také vznikl obraz s názvem Ložnice v Arles.

Těsně nad parkem jsme pak prošli kolem římského divadla ...

... a za dalších pár minut chůze už jsme šli kolem římské arény - stavby, která bývá často zobrazována jako symbol města.

Nad arénou jsme se pokochali krásnou vyhlídkou, ze které jsme měli Arles jako na dlani. A dokonce s detailními popisy míst na horizontu...

Všechna důležitá místa v Arles jsme navštívili a byl tak nejvyšší čas pokračovat v naší cestě. Tentýž den nás čekala ještě jedna zajímavá zastávka a pak už báječná večeře přímo u moře...

Ale ani při toulkách městem jsme nebyli tak úplně bez jídla. Ta ochutnávka byla nezbytná, protože jsem zahlédla snad největší a nejkrásnější éclair, kterou jsou do té doby viděla. Krém silně voněl vanilkou a všechny ozdoby byly z kvalitní a báječné čokolády!

Tak zase příště...

Komentáře

1 DolceVita DolceVita | Web | 28. října 2011 v 15:45 | Reagovat

Pěkné dovolenkové rozjímání. Říkala jsem si, že u krbu se mi o letních dovolených bude psát asi nejlépe, tak se pustím do nějaké dovolenkové nostalgie brzy také :-) Docela se na to už těším. Pěkně v teplých ponožkách a s hrnkem horkého čaje zavzpomínám na slunečné okamžiky letošního léta :o) Měj se krásně a užij si víkendu! Š.

2 Arion Arion | 28. října 2011 v 20:48 | Reagovat

Celou Provance,takže samozřejmě  i Arles jsem procestovala na začátku letošních prázdnin. Zrovna na Arles mám docela silné vzpomínky a to ze dvou důvodů- tím prvním byl zážitek,který jsme měli možnost shlédnout-zrovna v té době, co jsme tam byli, se volila královna krásy a plno domorodců z Arles se nastrojilo do nádherných krojů a uvnitř arény byla parádní přehlídka i s bílými koňmi, hudbou a vším co k tomu patří.Byla to prostě nádhera, čelist nám klesla ke kolenům, a to i proto, že i přes čtyřiceti stupňové vedro se v mnohovrtevných krojích pohybovali i ti nejstarší obyvatelé Arles- 80.,90.letí dědečci a babičky. Druhý zážitek byl už o mnoho méně příjemný, a to z toho důvodu, že maminku, se kterou jsem se tam vypravila na dámskou jízdu, chytla v parku taková migréna, že nebyla schopná dojít ani k lavičce. A bylo nejen po plánované večeři...:)každopádně doteď vzpomínám na neuvěřitelně voňavé grilované ryby a neuvěřitelné dezerty. Eclairs jsem měla taktéž a zapůsobily na mě úplně stejně:) takže děkuji za připomenutí parádní letní dovolené...

3 Dulce de Leche Dulce de Leche | 30. října 2011 v 18:16 | Reagovat

Pavlinka,nadhera..opat som sa zasnivala,a chvilu s tebou pocestovala :-)  :-)  :-)

4 Pavlína Pavlína | 12. listopadu 2011 v 10:06 | Reagovat

[1]: DolceVita:
Také se ráda probírám ve fotografiích z dovolené, od toho fotografie vlastně jsou, ne? Budu se těšit na Tvé zážitky :D

5 Pavlína Pavlína | 12. listopadu 2011 v 10:08 | Reagovat

[2]: Arion:
To muselo být úžasné, tolik událostí v tak krásném městě, jakým je Arles. Dezerty jsou v celé Francii perfektní, vlastně - nejen dezerty, že?
Jsem ráda, že Tě mé obrázky potěšily a díky za návštěvu. Reportáže budou pokračovat, jen co bude trochu více času :D

6 Pavlína Pavlína | 12. listopadu 2011 v 10:09 | Reagovat

[3]: Dulce de Leche:
:D Já si také ráda zavzpomínám :-) Těším se na výrobu dalšího dílu :D
Měj se krásně, Martinko

7 ulidefrance ulidefrance | 27. prosince 2011 v 16:47 | Reagovat

PROVENCE nikoliv Provance
a nebyla to královna krásy!!!
Ale pocta nové královně z Arles, která je vždy volená na 3 roky. Nyní je to Astrid Girad.
Již od r.1930 je město jakoby královské - jen symbolicky....
Nicméně to byla hezká podívaná, navíc zdarma, jen trošku teplo....

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.